Ain Zainal

Sunday, August 14, 2011

Kalau Aku Demam

manusia . pastinya akan berubah dari semasa ke semasa . tidak kiralah orang tu tak rapat dengan kita or rapat dengan kita . sama juga dengan parents aku . mereka pon makin berubah .

dulu , masa aku kecil ..
kalau aku demam , mama n ayah belai aku , usap aku dengan penuh kasih sayang ,
kalau aku demam , mama n ayah kelam kabut bawa aku ke klinik ,
kalau aku demam , mama n ayah suapkan aku ubat yang pahit tu ,
kalau aku demam , mama n ayah selalu cakap "kesiannye , nanti cepat sembuh ye" *sambil usap kepalaku,
kalau aku demam , mama n ayah sanggup ambil cuti semata-mata nak jaga aku kat rumah,
kalau aku demam , mama n ayah peluk dan dakap aku erat2 kalau aku menangis ..

tapi bila aku dah semakin besar ..
kalau aku demam , seolah-olah aku tanggung kesakitan ini seorang diri,
kalau aku demam , seolah-olah orang lain di dalam rumah ini tak pedulikan aku,
kalau aku demam , seolah-olah bagi mereka aku ni "demam mengada-ngada" padahal aku sakit,
kalau aku demam , seolah-olah rakan-rakan aku lebih ambil berat tentang diriku,
kalau aku demam , mama n ayah jadi PELIK kalau aku menangis padahal aku sakit,
kalau aku demam , dan aku terlantar di bilik , seolah-olah mereka pikir aku duduk senang lenang tak buat kerja rumah langsung padahal aku SAKIT !

ya ALLAH ... KAU cekalkan hatiku , KAU berilah aku kekuatan . amin amin ya rabbal alamin ..

No comments:

Post a Comment